کنجکاوی یک راننده مسافربر و فیلمبرداری از سارقان باعث شد کارآگاهان پلیس سارقان خانه یک مرد عتیقه‌فروش را دستگیر کنند.

سارق - سرقت منزل - سرقت خانه - سرقت از منزل - سرقت از خانه

به گزارش همشهری آنلاین، چندی پیش مرد عتیقه‌فروشی زمانی که از مسافرت برگشت، با در شکسته خانه‌اش مواجه شد و به محض ورود، متوجه سرقت اشیای عتیقه و زیرخاکی‌هایش شد که سال‌ها آنها را جمع‌آوری کرده بود. مرد عتیقه‌فروش بلافاصله با پلیس تماس گرفت و مأموران راهی محل ـ خانه‌ای حوالی مرکز تهران ـ شدند.

مرد مالباخته در تحقیقات گفت: مدت‌هاست که زیرخاکی جمع‌آوری می‌کنم و حتی کلکسیونی از سکه‌های عتیقه و قدیمی دارم. به همراه همسر و دخترم به مسافرت رفتیم و زمانی که برگشتم با در شکسته خانه و سرقت وسایل باارزشم مواجه شدم.

سرنخی از سارقان

در ادامه تحقیقات هیچ رد و سرنخی از سارقان به دست نیامد و در حالی که بررسی‌ها ادامه داشت، مرد جوانی به پلیس مراجعه کرد و اطلاعات مهمی از سارقان در اختیار مأموران قرار داد.

او گفت: با خودروام مسافرکشی می‌کنم. شب حادثه مسافری از ترمینال شرق سوار کردم و به محلی بردم که سرقت در آنجا رخ داد. مسافر که پیاده شد، چون نیمه‌شب بود تصمیم گرفتم به خانه بروم که ناگهان با در نیمه باز یکی از خانه‌ها مواجه شدم. خوب که دقت کردم متوجه شدم قفل در خانه شکسته شده است. ناخودآگاه حس کنجکاوی و کارآگاه بازی به من دست داد و ایستادم تا ببینم ماجرا چیست؟

او ادامه داد: چون در تاریکی بودم کسی مرا نمی‌دید، اما لحظاتی بعد مرد جوانی هراسان از خانه بیرون آمد و چند لحظه‌ای مقابل در ورودی ایستاد. چون فیلم‌های پلیسی زیاد می‌بینم حسی به من می‌گفت که مرد جوان سارق است و منتظر همدستش است که بیاید. فوراً گوشی‌ام را روشن کردم و از آنها فیلم گرفتم.

وی ادامه داد: سارقان باهم صحبت می‌کردند و یکی از آنها به دیگری گفت اینها [اشیای سرقتی] برای یک هفته‌مان کافی است. اما راستش را بخواهید ترسیدم که فیلم را در اختیار پلیس قرار دهم و به خانه رفتم. برای همسرم ماجرای سرقت را تعریف کردم. او هم مرا ترغیب کرد که به پلیس خبر دهم و امروز به اینجا آمدم تا فیلم را در اختیارتان قرار دهم.

بدین ترتیب تصویر ماسک‌دار سارقان خانه عتیقه‌فروش به دست آمد. در ادامه کارآگاهان پلیس به سراغ آلبوم متهمان سابقه‌دار اداره آگاهی رفتند و به جست‌وجوی سارقی با مشخصات و جثه سارقانی که در فیلم بودند، پرداختند.

در نهایت چند نفری با مشخصات مشابه شناسایی شدند اما یکی از آنها در زندان بود و دیگری به شهرستان رفته و نفر سوم هم شب حادثه در محل سرقت حضور نداشت و برای اثبات بی‌گناهی‌اش شاهد داشت. در ادامه جست و جو ها بر اساس همین فیلم، سارق اصلی شناسایی شد و کارآگاهان دریافتند که او قبل از این به اتهام سرقت و مواد مخدر چندین بار بازداشت شده است.

با شناسایی مجید، کارآگاهان در نقش خریدار عتیقه با او قرار گذاشته و او را در قرار ساختگی بازداشت کردند. پس از دستگیری او همدستش نیز بازداشت شد. متهمان در تحقیقات پلیسی به سرقت ۱۲ منزل در مرکز تهران اعتراف کردند. تحقیقات برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

سرقت برای هزینه مواد

۳ ماه قبل از زندان آزاد شده و هنوز مهر آزادی‌اش خشک نشده بود که سرقت‌هایشان را شروع کرد اما این بار شگرد جدیدی را انتخاب کرد.

چه شد که از سرقت موتورسیکلت و خرید و فروش مواد مخدر، به سرقت خانه رسیدی؟

من همیشه شگردهایم را تغییر می‌دادم. این‌طوری ریسک دستگیری هم کمتر است.

در ۳ ماهی که آزاد شدی چند خانه را سرقت کردی؟

۱۲ تایی می‌شود، اما این آخری از همه برایم پربارتر بود گرچه باعث گیر افتادنم هم شد.

تصورش را می‌کردی که خریدار عتیقه مأمور باشد؟

حتی یک درصد. اگر فکرش را می‌کردم که سر قرار نمی‌رفتم آن هم با اموال سرقتی.

چقدر سرقت کردی؟

حدود ۳ میلیاردی می‌شد.

از کل سرقت‌ها چقدر گیرت آمد؟

۲۰۰ میلیون تومان، اما یک ریالش هم برایم نماند، همه‌اش را خرج مواد مخدر کردم.

چطور شد که خانه مرد عتیقه‌فروش را برای سرقت انتخاب کردی؟

اصلاً نمی‌دانستیم که داخل خانه عتیقه است. ما در خیابان‌ها می‌چرخیدیم و خانه‌هایی را که چراغش خاموش بود برای سرقت انتخاب می‌کردیم. این خانه هم مشخصات لازم را داشت.

کد خبر 863035
منبع: ایران

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha